Golinons
  • Arquitectura
    • Can Busquets
    • Can Mascaro
    • Can Villar
  • Barraques
    • Barraques amb volta catalana
    • Can Freixa – venda de palmeras en Sant pol de mar
  • Granjes
    • Granges
    • Granges en actiu
  • Habitatges
    • Can Calella
    • Can Giralt
    • Can Golinons
    • Can Mascaró
    • Casa Nova
    • Hipica Sant Pol de Mar
    • Can Sole
  • Links
  • Mapa i natura
    • Activitat Agraria
    • boscos i arbres
    • Sant pol info turistica
  • Videos
    • Platges
    • Videos Musicals

Retallades en els mitxans de comunicació-

17 febrero 2012 by jordibordas in Noticias - No Comments

Las secciones de comunicación de la prensa quedaron relegadas a la programación de radio y televisión y poco más. La crítica de televisión permanece como el último reducto de lo que quiso ser una sección dedicada a los medios y a su impacto en la sociedad. Con el tiempo esas secciones se han convertido en espacio de autopromoción de los diferentes grupos de comunicación con más o menos disimulo.

Sin embargo, en el mismo momento en el que el mundo de la comunicación se enfrenta a profundos cambios que incluso amenazan de muerte a muchos medios, surgen también herramientas que hacen visible al gran público aquello que pasa dentro de cada empresa.

Alguien dijo una vez que la libertad de imprenta era para quien tenía una. Pero ahora todos tenemos nuestra imprenta. La Web 2.0 primero y las redes sociales después han dado voz -y altavoz- a todo aquel que tenga algo que decir, entre ellos los propios periodistas. Ahora ellos también pueden contar lo que ocurre en sus empresas con una transparencia inesperada.

Esta semana el protagonismo ha sido para El Periódico de Catalunya. La empresa quiere forzar a la plantilla a una rebaja salarial del 16%, bajo amenaza de despidos aprovechando la recién estrenada reforma.

Los trabajadores se han sentido agredidos ante el desafío de la empresa y han decidido hacer partícipe al resto del mundo de su negociación mediante una cuenta de Twitter, @comiteperiodico. También un buen número de periodistas de la redacción han utilizado esta semana sus cuentas personales en Twitter como un altavoz para explicar lo que allí estaba ocurriendo. Fotos y videos nos han ido informando al minuto del estado de la negociación y de sus movilizaciones pudiendo palpar la tensión que se está viviendo en la redacción.

Pero no es el único caso. Los trabajadores de El Punt Avui, que precisamente ayer anunciaba su venta al empresario de Girona Joanquim Vidal, han sufrido hace pocas semanas una durísima negociación de un nuevo ERE, de la que también tuvimos noticia gracias a la cuenta de Twitter @SalvemPuntAvui.

Un caso más organizado es el de la plataforma de defensa del modelo actual de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. Hace pocos meses aparecía una web, Tv3teva.cat y su correspondiente canal en Twitter, @tv3teva, en defensa de la CCMA ante los drásticos recortes que el Govern quiere aplicar y que incluyen la supresión de canales de la Tdt entre otras medidas. Está impulsada por sus trabajadores y enlaza a noticias y documentos de todo tipo que defienden el modelo actual de medios públicos.

Son estos casos pero no duden que vendrán más y que se convertirá en algo habitual. Si los empleados de los medios se sienten desprotegidos como está ocurriendo, no duden que acudirán a Internet para revelar información sensible, tratar de buscar apoyos en la opinión pública y presionar así a las direcciones o administraciones. Son movilizaciones en su versión 2.0.

Estamos ante un fenómeno que aún tiene que probar su verdadero poder: el de contribuir a la defensa de los derechos de los trabajadores y la viabilidad de unas empresas dónde el producto que elaboran es mucho más sensible para la sociedad que cualquier otro bien material: el derecho a la información.

 

y lo que ocurre en badalona

https://twitter.com/#!/jotambesoc

http://www.facebook.com/jotambe

L’Ajuntament de Badalona ha presentat el pressupost municipal per aquest any 2012. Segons va detallar dilluns el primer tinent d’alcalde i regidor d’Hisenda i Recursos Interns de l’Ajuntament de Badalona, Ramon Riera (PP), el pressupost puja a 150 milions d’euros, un 6% menys que el 2011.

Especialment destacada és la reducció del pressupost que pateix la ràdio i televisió pública municipal, Badalona Comunicació. Riera va explicar que el pressupost de l’ens es redueix un 37%. Per aquest motiu els treballadors de Badalona Comunicació es van concentrar dilluns davant de l’Edifici El Viver de Badalona, on es va presentar el pressupost, per protestar per la seva situació. Els treballadors van tallar el trànsit a l’N-II durant uns minuts.

Segons el comitè d’empresa de Badalona Comunicació, l’última proposta del govern de Xavier García Albiol oferia mantenir 30 dels 65 llocs de treball actuals, la qual cosa «segueix fent inviable la seva continuïtat». El comitè d’empresa considera que no es podrà mantenir la qualitat dels mitjans de comunicació locals. Segons els treballadros, no es podrà mantenir la qualitat reduint la plantilla a només 30 persones, xifra que ha presentat el govern municipal de Badalona.

Més de 1.300 persones ja han donat suport a la campanya «Jo també sóc» per garantir la continuïtat i qualitat dels mitjans de comunicació públics de la ciutat.

«Entre el NO-DO i la premsa rosa?»

La CUP, que ja ha manifestat el seu suport als treballadors de Badalona Comunicació i els anima a seguir mobilitzant-se, ha rebutjat el pla de viabilitat presentat pel PP i considera que «ens trobem davant d’un atac flagrant contra la ciutat sencera i no només davant d’una simple reducció de plantilla». La formació valora molt negativament la dràstica reducció de la plantilla de treballadors que es planteja, podent arribar a afectar a 2/3 parts de la plantilla actual.

A més, alerta que existeix un «perill real» que Badalona Comunicació esdevingui «un ens públic controlat per alguna productora privada i que elabori un producte audiovisual de pèssima qualitat». En paraules de Francesc Duran, portaveu de la CUP, “en aquesta nova etapa ens podem trobar que la ràdio, la televisió i la revista locals siguin una barreja entre el NO-DO i la premsa rosa”.

La CUP vol fer esment també al risc d’espanyolització i assegura que «ben aviat ens podem trobar amb una televisió bilingüe, en clara consonància amb el perill que plana a sobre el model d’immersió lingüística denunciada pels sectors espanyolistes més ultres» i avisa que pot arribar fins i tot al punt de ser una televisió monolingüe castellana com passa a Canal 9.

fuente: http://www.llibertat.cat/2012/02/l-ajuntament-de-badalona-retallara-un-37-el-pressupost-dels-mitjans-publics-16687

  • facebook
  • twitter
  • google

jordibordas

Previous Story
TV3 apaga el seu canal per satèl.lit
Next Story
Utopia dificil o imposible de vivir en un futuro muy próximo - Ley de Reforma del Congreso de 2011 (enmienda de la Constitución de España)

Related Posts

  • un Metodo peligroso
    un Metodo peligroso
  • El suicidio, nueva primera causa externa de muerte en España – El suicidi posiblement superi en molt a les victimes de la violencia de genere, malgrat tot no es parla mai del tema en els mitxans de comunicació
    El suicidio, nueva primera causa externa de muerte en España – El suicidi posiblement superi en molt a les victimes de la violencia de genere, malgrat tot no es parla mai del tema en els mitxans de comunicació
  • article publicat avui per Tasio Erquicia a Deia.
    article publicat avui per Tasio Erquicia a Deia.
  • Mercadona importa el aceite de oliva Hacendado de Marruecos y lo envasa en Portugal – sustituyendo más de 1.800 productos españoles por productos de baja calidad extrajeros con la marca Hacendado
    Mercadona importa el aceite de oliva Hacendado de Marruecos y lo envasa en Portugal – sustituyendo más de 1.800 productos españoles por productos de baja calidad extrajeros con la marca Hacendado
  • La majoria de propietaris de la vall de golinons en contra de que es pogui integrar la vall de golinons amb el parc del montnegre i corredor
    La majoria de propietaris de la vall de golinons en contra de que es pogui integrar la vall de golinons amb el parc del montnegre i corredor
  • El ciclismo es vida!! Quien no pedalea no vive plenamente !!!!!!! – Usar bicicletas da muchos beneficios:
    El ciclismo es vida!! Quien no pedalea no vive plenamente !!!!!!! – Usar bicicletas da muchos beneficios:
  • Galicia tierra de alambres y cruceiros

Leave a Comment

Cancelar la respuesta

Lo siento, debes estar conectado para publicar un comentario.

SPONSORS PÁGINA

Mel del Parc de la Muntanya-de venda a la fira de tarragona tots els diumenges

cuiner a domicili- cocinero a domicilio para fiestas y eventos

traducciones a multiples idiomas, Estem especialitzats en traduccions d'alta qualitat en els camps següents: publicitat, periodisme, màrqueting, tecnologia, medicina i farmacèutica, economia i finances, jurídic, construcció, Tecnologies de la Informació, assegurances, oci, comunicació, sector immobiliari, electrònica, medi ambient i pàgines web

Calendari

septiembre 2023
L M X J V S D
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« Ago    

Twitter

Segui @creaciondeblogs

Blogroll

  • Agroturisme a Menorca- Agroturismo en Menorca
  • Ajuntament de Sant Pol de Mar
  • Can Puig turisme rural en el montnegre
  • Creació de Blogs de disseny
  • fotocopiam fotocopias en entenza
  • Grup de defensa del patrimoni de Sant Pol de Mar
  • Herradores del futuro
  • historia compartida para médicos
  • Senderismo en Cataluña- Sederisme a Catalunya
  • UTOPIADIGITAL

PUBLICITAT

fotografia de bodas

fresas en el maresma- les millors maduixes del maresme a sant Pol de Mar

diseño web y posicionamiento en internet

La millor maduixa de Sant Pol de mar

oportunidad de un piso de alto standing en la calle Manel girona

casa rural al montnegre

camisetas t-shirt

mini cocinas compactas

Novetat discogràfica. Columna Música acaba d'editar l'integral per a clarinet i orquestra. Els dos Concerts per a clarinet i orquestra i el Concertino estan interpretats per Josep Fuster, clarinet i l'OBC dirigida per Manel Valdivieso.

regalos originales de cristal

Meta

  • Acceder
  • Feed de entradas
  • Feed de comentarios
  • WordPress.org

Sugerencia de música de fondo

traducciones a multiples idiomas, Estem especialitzats en traduccions d'alta qualitat en els camps següents: publicitat, periodisme, màrqueting, tecnologia, medicina i farmacèutica, economia i finances, jurídic, construcció, Tecnologies de la Informació, assegurances, oci, comunicació, sector immobiliari, electrònica, medi ambient i pàgines web

Entradas recientes

  • Concert de taquilla inversa per amics i residents a la vall de Golinons, tot i que desde la vall també alguns la segueixen anomenant burinons per algún motiu que desconec, el grup l´ultim indi ens va oferir un concert molt intim al costat de la Masia de Can Golinons.
  • Robatoris a les cases aillades a la vall de Golinons
  • El menor compromiso con el matrimonio viene influido por muchas causas relacionadas con internet
  • Ens va deixar el passat divendres el Rafael Brossa ( pare ) a passat a millor vida, ara ja podrà viure sense pagar factures a Fecsa Endesa, el lloguer, etc…
  • Recreant Cruïlles #germanetes, Una nova victòria veïnal

Etiquetas

* flashmob * flash * mob * lipdub * lip * dub * independencia * independence * catalunya * is * not * spain * cataluña * catalonia * freedom * barcelona * barça * messi * guardiola * champions * plaça Agregar nueva etiqueta bloques logisticos casa con jardin casa en venta casa en venta con huerto ecologico clases de herraje clinics formation comida barata competencia precios constructora Promusa descalzos sin en Manuel Girona piso en venta fresas fresas con nata fresas de calidad fresas dulces fresones fuerteventura herrar barefoot clinic cursos curs ibiza Juan Roig las palmas LOS CABALLOS sin herrar maduixa maduixa maresme maduixes maresme menorca mercadona oferta inmobiliaria podologia presidente Joan roig San cu Sant Cugat del Valles veterinarios veterinarios sin fronteras veterinaris
Magazine Theme by Lion 2012 Powered by WordPress