Golinons
  • Arquitectura
    • Can Busquets
    • Can Mascaro
    • Can Villar
  • Barraques
    • Barraques amb volta catalana
    • Can Freixa – venda de palmeras en Sant pol de mar
  • Granjes
    • Granges
    • Granges en actiu
  • Habitatges
    • Can Calella
    • Can Giralt
    • Can Golinons
    • Can Mascaró
    • Casa Nova
    • Hipica Sant Pol de Mar
    • Can Sole
  • Links
  • Mapa i natura
    • Activitat Agraria
    • boscos i arbres
    • Sant pol info turistica
  • Videos
    • Platges
    • Videos Musicals

Noticies terreny en venta a Sant Pol de Mar

04 noviembre 2008 by jordibordas in Noticias - No Comments

He vist tota la vida d´una manera intermitent l´evolució de la vall de Golinons, hi dic que intermitent perquè mai hi he viscut més de 30 dies seguits perquè confesso obertament que sóc un autèntic pixapins de ciutat amb una mínima consciència ecològica i, darrerament, començo a ser-ne conscient, del desgast que ha patit la muntanya a través del temps… per l´acció directa sempre de l´home que se la menja i la destrueix quan vol per cobrir les seves necessitats i es continua fent igual perquè l´administració de Sant Pol no puja gaire per la Vall de Golinons i perquè la gent no ho denuncia, perquè no és correcte i oportú denunciar al veï amb el que has de conviure la resta de la teva vida.

1r Quan jo era petit i tenia 5 o 10 anys, al fons de la Vall cada estiu el meu pare feia venir les màquines excavadores per a fer-ne camins, perquè ell, com a promotor de vivendes, somniava incialment en fer-hi una urbanització i ja tenia marcats els punts ideals on fer-hi alguna casa. Per motius econòmics i de permisos, no va materialitzar mai el seu somni i ara mateix tots aquests camins ens poden ser molt útils per a facilitar l´accés dels bombers, si algun dia es cala foc… no era evidentment un pare com els d´ara que juguen quasi totes les vacances amb el seus fills a l´estiu, això era cosa de les dones. Ell sempre deia que les vacances i el cap de setmana servien per a trencar la rutina i canviar de feina.

2- Després, amb les màquines, es feien grans forats a la muntanya per a fer-ne basses i poder així acumular l´aigua dels pous i tenir-ne sempre una reserva… a la vall. Hi queden unes 5 o 6 basses encara… i d´altres han estat abandonades perquè el pagès sembla no tenir relleu en les noves generacions (i ara per ara, diu l´ADF de Sant Pol, seria interessant mantenir-les plenes d´aigua per si un dia es cala foc a la muntanya). A sota es pot veure la Bassa del Ginesta, que trenca complertament el pendent de la muntanya… estaria bé tenir un cens de les basses en actiu i de les basses abondonades, segur que la ADF del poble les té ben controlades per a informar als bombers, si algun dia es necessita per ampliar els dipòsits dels helicòpters que apaguen el foc.

3- Un dia, quan els meus germans eren grans i tenien família, vaig veure com el meu pare i d´altres feien forats a les muntanyes amb pendents per fer-ne cases a on poguer-hi viure i d´aquesta manera guanyar un troç pla a la muntanya… i darrerament he vist com es fa això abans de fer la casa per tal de poguer vendre el terreny a un preu més alt i això ja em preocupa més… ho hem vist en l´ultim terreny venut a dins de la Vall de Golinons. El Troç del Llor, una vinya que va treballar el Llor durant molts anys, que s´ha deixat perdre per la falta de vocació agrícola del nou propietari… i al pendent del terrenys s´hi porten fets uns quans forats per a fer-ne esplanades a on fer-hi alguna petita construcció, encara que sigui de fusta, perquè l´Ajuntament no permet, suposo, que s´hi construeixi amb totxana i ciment… però ara per ara tot i tenir molt de personal contractat l´Ajuntament sembla no tenir cap control sobre el que fem els propietaris de la Vall per guanyar terreny a la muntanya.

4- L´ultim exemple d´aquesta activitat destructora de l´home vers la muntanya es pot veure en les fotografies del terreny fetes per mi al 2003 en un terreny de la Vall que l´altre dia em vaig trobar en venda en una pàgina web… i, com que cau molt a prop del meu refugi de cap de setmana, he pogut veure com d’un dia per a l´altre, al tornar de cap de setmana, s´hi havia fet un forat de molts metres cúbics a la muntanya, en un tros de camp abandonat on hi estaba naixent un bosc de pins joves d´una manera molt espontània… i jo vaig veure amb els meus propis ulls com les màquines feien tombar els pins joves que havien nascut feia pocs anys i vaig donar per fet que només volien recuperar el terreny per a fer-ne camp de cultiu… aquell dia vaig decicir no fer fotos perquè donava per fet que no era correcte denunciar al veï que tens al costat. Ara he sabut que el terreny no es del veï, sinó d´algú que viu al costat i que no només va fer tallar el petit bosc que estaba brotant de forma espontània al terreny, sinó que es va menjar totalment el pendent de la muntanya de forma deliberada, per a què algun possible comprador pugui somniar en tenir-hi una petita construcció en un futur… perquè d´aquesta manera el terreny serà més fàcil de vendre, perquè també el podrà comprar algun pixapins com jo que no tingui la més mínima vocació agrícola, perquè el terreny amb el pendent inicial de sempre ja no tindria el mateix valor… i el valor del terreny (240.000 euros) es pot veure en el següent link. Enllaç de fotocasa.es
http://www.fotocasa.es/anuncio-terreno-venta/sant-pol-de-mar-pasaje-golinons-det__120943196-1-1-4-724-9-8-34-19-8235-8395.aspx?opi=1&llci=0

foto del terreny en venta feta al 2003 per mi mateix a on es pot veure la continuitat de la montanya i un pins que començaban a creixer en el camp abandonat i que a l´any 2007 es van fer caure amb excavadora, com vaig poguer comprobar amb els meus propis ulls

la foto del terreny feta en el 2003 . i la foto de finals del 2008 a on es pot veure el tall fet a la muntanya per guanyar-hi un espai pla amb vistes al mar.

Conclusions finals: jo he decidit voluntàriament denunciar els fets via blog perquè a partir d´ara no es pugui reproduir el mateix fet en d´altres terrenys de la Vall de Golinons i penso que si ara l’Ajuntament no penalitza aquesta acció dels propietaris que s´ha menjat muntanya descaradament, estarà donat llum verda a la resta dels propietaris de la vall per a què pugui fer el mateix i d´aquesta manera aconsegueixin vendre més hectàrees de terreny, fent servir la mateixa tàctica o estratègia, molt corrosiva per a la muntanya… l’hípica de Sant Pol tinc entès que ja va sentar un precedent important al amotllar la muntanya al seu gust sense tenir els permisos corresponents.

Tambe per fer el terreny mes interesant hi farem un pou i el taparem amb un barraca perque no es pugui fer mal be y si la bassa es vol per el camp sempre en podrem fer una piscina i disfrutarem el sol de la tarda a la piscina.

5 – Darrerament hi han hagut dos nous exemples semblants que he descobert aquest estiu, primer sota el terreny del Ginesta, on s´hi ha fet una esplanada al costat d´una barraca per fer-ne un pati i ficar-hi una piscina desmuntable.

L´última reflexió que em faig cada dia al publicar aquesta realitat via web és si no aconsseguiré l’efecte contrari… és a dir que es desperti l´interès per la Vall per moltes d´altres persones que no tinguin la més mínima consciència ecològica i que vegin una oportunitat de fer-hi cales fent-hi noves agressions, a la muntanya, i com que és un terreny molt tou, de sauló, es desfè molt fàcilment, només cal veure el terreny que cultiva el Pere, al fons de la Vall, per veure com cada any que passa es va desfent més la muntanya, al permetre aquesta activitat agrícola en pendents que superen eGl 20% d´inclinació… i en las riuades i pluja de cada any baixa molta sorra pels torrents i s´acumula muntanya avall i acaba baixant al mar.

  • facebook
  • twitter
  • google

jordibordas

Next Story
Actualització realista sobre l'estat actual de la Vall de Golinons: Aspectes històrics, ecològics i filosòfics

Related Posts

  • Detectado un brote de gripe aviar en una granja de gallinas de Cataluña -Se ha procedido al sacrificio de los animales y a la desinfección de las instalaciones.
    Detectado un brote de gripe aviar en una granja de gallinas de Cataluña -Se ha procedido al sacrificio de los animales y a la desinfección de las instalaciones.
  • article publicat avui per Tasio Erquicia a Deia.
    article publicat avui per Tasio Erquicia a Deia.
  • BOLETS FRESCS – ELS NOSTRES BOLETS / ORELLANA O GÍRGOLA
    BOLETS FRESCS – ELS NOSTRES BOLETS / ORELLANA O GÍRGOLA
  • Oktober Fest 2011 – Calella de Mar
    Oktober Fest 2011 – Calella de Mar
  • El contrato. El Contrato-Sumision Voluntaria, Aceptas?
    El contrato. El Contrato-Sumision Voluntaria, Aceptas?
  • Curiosa mostra d´un bosc ple d´escultures esculpides a la pedra – Rocaviva -un laberint màgic- és un espai escultòric a l’aire lliure
    Curiosa mostra d´un bosc ple d´escultures esculpides a la pedra – Rocaviva -un laberint màgic- és un espai escultòric a l’aire lliure
  • Petición de Raoni contra el proyecto de la represa Belo Monte- PLANETA AMAZONA – pagina oficial
    Petición de Raoni contra el proyecto de la represa Belo Monte- PLANETA AMAZONA – pagina oficial

Leave a Comment

Cancelar la respuesta

Lo siento, debes estar conectado para publicar un comentario.

SPONSORS PÁGINA

Mel del Parc de la Muntanya-de venda a la fira de tarragona tots els diumenges

cuiner a domicili- cocinero a domicilio para fiestas y eventos

traducciones a multiples idiomas, Estem especialitzats en traduccions d'alta qualitat en els camps següents: publicitat, periodisme, màrqueting, tecnologia, medicina i farmacèutica, economia i finances, jurídic, construcció, Tecnologies de la Informació, assegurances, oci, comunicació, sector immobiliari, electrònica, medi ambient i pàgines web

Calendari

septiembre 2026
L M X J V S D
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
« Ago    

Twitter

Segui @creaciondeblogs

Blogroll

  • Agroturisme a Menorca- Agroturismo en Menorca
  • Ajuntament de Sant Pol de Mar
  • Can Puig turisme rural en el montnegre
  • Creació de Blogs de disseny
  • fotocopiam fotocopias en entenza
  • Grup de defensa del patrimoni de Sant Pol de Mar
  • Herradores del futuro
  • historia compartida para médicos
  • Senderismo en Cataluña- Sederisme a Catalunya
  • UTOPIADIGITAL

PUBLICITAT

fotografia de bodas

fresas en el maresma- les millors maduixes del maresme a sant Pol de Mar

diseño web y posicionamiento en internet

La millor maduixa de Sant Pol de mar

oportunidad de un piso de alto standing en la calle Manel girona

casa rural al montnegre

camisetas t-shirt

mini cocinas compactas

Novetat discogràfica. Columna Música acaba d'editar l'integral per a clarinet i orquestra. Els dos Concerts per a clarinet i orquestra i el Concertino estan interpretats per Josep Fuster, clarinet i l'OBC dirigida per Manel Valdivieso.

regalos originales de cristal

Meta

  • Acceder
  • Feed de entradas
  • Feed de comentarios
  • WordPress.org

Sugerencia de música de fondo

traducciones a multiples idiomas, Estem especialitzats en traduccions d'alta qualitat en els camps següents: publicitat, periodisme, màrqueting, tecnologia, medicina i farmacèutica, economia i finances, jurídic, construcció, Tecnologies de la Informació, assegurances, oci, comunicació, sector immobiliari, electrònica, medi ambient i pàgines web

Entradas recientes

  • Concert de taquilla inversa per amics i residents a la vall de Golinons, tot i que desde la vall també alguns la segueixen anomenant burinons per algún motiu que desconec, el grup l´ultim indi ens va oferir un concert molt intim al costat de la Masia de Can Golinons.
  • Robatoris a les cases aillades a la vall de Golinons
  • El menor compromiso con el matrimonio viene influido por muchas causas relacionadas con internet
  • Ens va deixar el passat divendres el Rafael Brossa ( pare ) a passat a millor vida, ara ja podrà viure sense pagar factures a Fecsa Endesa, el lloguer, etc…
  • Recreant Cruïlles #germanetes, Una nova victòria veïnal

Etiquetas

* flashmob * flash * mob * lipdub * lip * dub * independencia * independence * catalunya * is * not * spain * cataluña * catalonia * freedom * barcelona * barça * messi * guardiola * champions * plaça Agregar nueva etiqueta bloques logisticos casa con jardin casa en venta casa en venta con huerto ecologico clases de herraje clinics formation comida barata competencia precios constructora Promusa descalzos sin en Manuel Girona piso en venta fresas fresas con nata fresas de calidad fresas dulces fresones fuerteventura herrar barefoot clinic cursos curs ibiza Juan Roig las palmas LOS CABALLOS sin herrar maduixa maduixa maresme maduixes maresme menorca mercadona oferta inmobiliaria podologia presidente Joan roig San cu Sant Cugat del Valles veterinarios veterinarios sin fronteras veterinaris
Magazine Theme by Lion 2012 Powered by WordPress